• BIST 107.700
  • Altın 143,977
  • Dolar 3,5286
  • Euro 4,1426
  • İstanbul 26 °C
  • Ankara 26 °C

Can Erzincan TV, Mahkeme Kararı Olmadan Karartılıyor

Can Erzincan TV, Mahkeme Kararı Olmadan Karartılıyor
RTÜK Üst Kurulu’nun haberi olmadan alt kurul TÜRKSAT’a yazı gönderdi. Alt kurul Can Erzincan TV’ye verilmemiş ceza maddesinden işlem yapılmasını istedi.

TÜRKSAT yetkisi olmadan Can Erzincan TV hakkında savcılığa bildirimde bulundu.

TÜRKSAT, RTÜK’e sormadan Can Erzincan TV’nin yayınını kesme kararı aldı.

Can Erzincan TV'yi hile ve yalanla kapatmak için düğmeye basıldı. TURKSAT'tan Can Erzincan TV'ye gönderilen yazıda “1 ay sonra kapatacağız” denildi.

Can Erzincan TV'ye yönelik bu karartma girişiminde büyük hukuksuzluklara imza atıldı. Daha önce savcılık tarafından gizli yürütülen soruşturmada kayyım tarafından işsiz bırakılan Bugün TV ve Kanaltürk çalışanlarının Can Erzincan TV'de çalışması bir suç gibi gösterilmiş ve kanalın TÜRKSAT'tan atılması istenmişti. Ekran karartma girişimiyle ilgili yeni hukuksuzluklar zinciri ortaya çıktı.

RTÜK ÜST KURULUNUN HABERİ BİLE YOK

Can Erzincan TV'nin uydudan indirilmesiyle ilgili RTÜK Üst Kurulunda yeterli sayıya ulaşılamayınca bir alt kuruldan TÜRKSAT'ta, Can Erzincan TV'nin uydudan çıkarılması için talimat yazısı gönderildi. Radyo ve Televizyon Üst Kurulu İzleme ve Değerlendirme Dairesi Başkanlığı tarafından TÜRKSAT'a gönderilen yazıdan RTÜK Üst Kurulu'nun haberinin dahi olmadığı ortaya çıktı. RTÜK Üst Kurul Başkan Vekili Esat Çıplak ile görüşen Can Erzincan TV yetkililerine Çıplak tarafından şu cevap verildi: “Böyle bir yazıdan haberimiz yok. Bu dairenin böyle bir yazı yazma yetkisi yoktur. Bu yetki RTÜK Üst Kuruluna aitti. Bununla ilgili RTÜK Üst Kurulundan her hangi bir gündem işlenmemiştir. Bu konuyu kurul gündemine taşıyacağım.”

TÜRKSAT YETKİSİNİ AŞTI

RTÜK Üst Kurul'u baypas edilip hukuk kurallarının ayaklar altına alındığı özgür basını susturma girişimine TÜRKSAT da ortak olarak yetkisi olmadan Can Erzincan TV'nin 30 gün içinde kapatılacağını belirten bir yazıyı kanala gönderdi.

Lisans anlaşması olan Can Erzincan TV'ye karşı yapılan kapatma girişimine öncülük eden TÜRKSAT'ın skandalları bununla bitmedi. RTÜK'ten gönderilen yazı doğrultusunda Can Erzincan TV ile ilgili İstanbul Cumhuriyet Başsavcılığı'na bildirimde bulundu. İstanbul Cumhuriyet Başsavcılığı Terör ve Örgütlü Suçlar Soruşturma Bürosu Can Erzincan TV'nin sözde FETÖ/PDY örgütünün propagandasını yaptığı iddiasıyla TÜRKSAT ile sözleşmesinin iptal edilmesi talebinde bulundu. Mahkeme kararı olmaksızın savcılık aşamasında böyle bir karar verilmesi evrensel hukukta yer alan masumiyet karinesi güvencesini de ortadan kaldırmış oldu.

VERİLMEMİŞ CEZA MADDESİNDEN

RTÜK'ün TÜRKSAT'a gönderdiği talimat yazısında Can Erzincan TV'ye verilmemiş cezadan da işlem yapıldığı ortaya çıktı. 6112 sayılı kanunun 8. maddesinin birinci fıkrasının (a) bendinden Can Erzincan TV'ye hiçbir uyarı cezası verilmemesi rağmen sanki verilmiş gibi işlem yapıldığı belirlendi. Yazıda 8. maddenin a bendinde düzenlenen “Devlet topraklarının tamamını veya bir kısmını yabancı bir devletin egemenliği altına koymaya veya devletin bağımsızlığını zayıflatmaya veya birliğini bozmaya” gibi ifadeleri soruşturma ve kovuşturmayı gerektiren fiiller olarak gösterildi.

Tüm hukuksuz ve yetki gasplarına rağmen Can Erzincan TV'nin karartılmasıyla ilgili TÜRKSAT somut bir adım attı. 30 gün sonra Can Erzincan TV ile ilgili sözleşmenin feshedileceğini duyurdu. RTÜK Üst Kurul tarafından habersiz bir şekilde gönderilen yazıları emir olarak telakki eden TÜKRSAT RTÜK'e sormadan Can Erzincan TV'yi uydudan indirme kararıyla tarihi bir skandala da imza atmış oldu.

YAZIDA TUTARSIZLIKLAR VAR

RTÜK Üst Kurulu'nun haberi olmadan Can Erzincan TV'ye gönderilen ve TURKSAT'ın emir gibi uyguladığı uydudan indirme girişimiyle ilgili yapılan hileler TÜRKSAT'ın açıklama yazısında açıkça yer aldı. TÜRSAT'ın yaptığı açıklamanın girişinde “Radyo ve Televizyon Üst Kurulu İzleme ve Değerlendirme Dairesi Başkanlığı tarafından şirketimize gönderilen 07.06.2016 tarihli yazısında” ifadelerini kullandı. Fakat yazının bir bölümünde ise “Şirketimize beyan edilen Radyo Televizyon Üst Kurulu'nun yazısı” ifadeleri yer alması hile ve aldatmayı gözler önüne serdi.

‘BİZİ ELEŞTİRENİ KAPATIRIZ' MESAJI VERİLİYOR

Can Erzincan TV Yönetim Kurulu Başkanı Recep Aktaş: Bugün TV kapatılınca kapılarımızı açıp özgürce yayın yapılmasını sağladık. İzlenme oranımız artıp geniş kitlelere ulaşınca bu kez bizi kapatmaya çalışıyorlar. İzlenmemizden rahatsız oldukları için yayınlarımızı kesmeye kalkıştılar. Havuz medyası bizi hedef gösterdi. Bunlar nasıl yayın yapar diye. RTÜK'ün bizi savunması gerekirdi. Ama yapmadılar. Bizi savunmaları bir yana TÜRKSAT bu yayınları talimat olarak görüp yayınımızı kapatmaya kalkışıyor. Bu şekilde uydurma gerekçelerle sadece biz değil bütün kanallar kapatılabilir. Diğer kanallara da gözdağı veriliyor. Kim bizi eleştirirse onu kapatırız deniliyor.

İşte TÜRKSAT'tan Can Erzincan TV'ye gönderilen yazı:






Cihan Acar / Özgür Düşünce Gazetesi

  • Yorumlar 0
  • Facebook Yorumları 0
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
    Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2013 Baro Türk - Türk Hukuk Merkezi | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim