• BIST 90.383
  • Altın 144,263
  • Dolar 3,6117
  • Euro 3,9021
  • İstanbul 8 °C
  • Ankara 6 °C

Ekrem Dumanlı'ya Berat Albayrak'a Hakaret Davası

Ekrem Dumanlı'ya Berat Albayrak'a Hakaret Davası
Zaman yazarı ve gazetenin eski genel yayın yönetmeni Ekrem Dumanlı hakkında, Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan’ın damadı ve AKP Milletvekili Berat Albayrak’a hakaret ve iftira edildiği iddiasıyla altı yıl dört aya kadar hapis istemiyle iddianame hazırlandı.

Zaman yazarı ve gazetenin eski genel yayın yönetmeni Ekrem Dumanlı hakkında, gazetede yer alan iki haberle Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan’ın damadı ve AKP İstanbul Milletvekili Berat Albayrak’a hakaret ve iftira edildiği iddiasıyla altı yıl dört aya kadar hapis istemiyle iddianame hazırlandı.

Oysa, soruşturma konusu olan iki haberden biri Hürriyet’in Washington temsilcisi muhabiri Tolga Tanış’ın kitabında yer alan belgeler üzerinden Cumhuriyet gazetesi tarafından haberleştirilmişti.

Savcı takipsizlik verdi ama…

Sabah’ta yer alan habere göre soruşturma, ‘Kürt petrolünü Berat Albayrak’ın şirketi mi taşıyor?’ ve ‘Kürt petrolünü dağıtan imtiyazlı şirketin arkasından Berat Albayrak çıktı’ başlıklı haberler nedeniyle, Albayrak’ın şikayeti üzerine başlatıldı.

Bakırköy Basın Savcısı Hüseyin Parlakkılıç’ın kovuşturmaya yer olmadığına karar vererek dosyayı kapatmasına karşın Albayrak’ın avukatlarının itirazı üzerine Bakırköy 2. Sulh Ceza Hakimliği, Dumanlı hakkındaki takipsizlik kararını kaldırdı. Soruşturma, yeni atanan savcı Ertuğrul Sarıyar tarafından yürütüldü.

Altı yıl dört aya kadar hapis istendi

Savcı Sarıyar tarafından hazırlanan altı sayfalık iddianamede, söz konusu haberlerde gündeme getirilen iddiaların iftira olduğu ve hakaret suçunun işlendiği savunuldu. Savcılık, Dumanlı ve gazetenin ‘sorumlu yazıişleri müdürü’nün altı yıl dört aya kadar hapisle cezalandırılmasını istedi.

Tanış yazdı, Cumhuriyet haberleştirdi

Soruşturma konusu iki haberden biri olan ‘Kürt petrolünü Berat Albayrak’ın şirketi mi taşıyor?’ başlıklı haber, Hürriyet’in Washington muhabiri Tolga Tanış’ın ‘Potus ve Beyefendi’ adlı kitabındaki bilgi ve belgelere dayanarak Cumhuriyet gazetesi tarafından haberleştirilmişti. Bu durum, Zaman’ın internet sitesinde yer alan haberin girişinde de vurgulanmıştı.

zaman-haber.jpg

Kaynak: Haber Kaynağı
  • Yorumlar 0
  • Facebook Yorumları 0
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
    Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2013 Baro Türk - Türk Hukuk Merkezi | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim