• BIST 97.533
  • Altın 145,687
  • Dolar 3,5750
  • Euro 3,9909
  • İstanbul 22 °C
  • Ankara 12 °C

TRT'de Yasaya Aykırı Yükseliş

TRT'de Yasaya Aykırı Yükseliş
İstisnai memuriyetle kurum kadrosuna alınan ve yöneticilik yaptırılan eski Star gazetesi yazarı Nasuhi Güngör'ün TRT'deki yasalara aykırı yükselişi sürüyor.

TRT’den kadro alabilmesi için önce Başbakanlık’ta “istisnai memuriyet” verilen eski Star gazetesi yazarı Nasuhi Güngör’ün TRT’deki yükselişi için akla ziyan formüller geliştirildi. Geçen yıl vekâleten yürüttüğü TRT Türk kordinatörlüğü görevinde yaklaşık 45 milyon TL’lik bütçe kullanan Güngör’e bu yıl TRT Spor ve TRT Haber de verildi ve bütçesi 250 milyon TL’ye ulaştı. Üstlendiği görevler nedeniyle en az 10 yıl devlet memuru olması gereken Güngör için, geçen hafta tüm dikkatlerin Soma’ya çevrildiği gün özel yönetmelik değişikliği yapıldı.

Güngör, 22 Ocak 2013 tarihinde Başbakanlık’ta 657 sayılı Devlet Memurları Yasası’nın 59. maddesine göre “İstisnai memuriyet” kontenjanından kadroya alındı. Daha sonra “müşavir” kadrosuyla TRT’ye geçen Güngör, ardından TRT Türk kanalının koordinatörü yapıldı. Ancak Devlet Memurları Yasası’na ve TRT yönetmeliğine göre koordinatörlüğe vekâleten bile bakmak için en az 10 yıl devlet memuru olmak gerekiyordu.

17 Aralık sürecinden sonra boşalan Haber ve Spor Yayınları Dairesi Başkanlığı da Güngör’e verildi. Bu atamada da yasa ve yönetmelik hiçe sayıldı.

 

Mahkeme ‘başkan olamazsın’ dedi

Güngör’ün görevden aldığı yardımcısı Erol Yüksel’in mahkemeye yaptığı “Nasuhi Güngör usulsüz atandı” başvurusu mahkeme tarafından kabul edilirken, eski haber ve spor yayınları başkanı Ahmet Çavuşoğlu hakkında da “göreve iade” kararı verildi. Ancak Çavuşoğlu iki hafta sonra Radyo Dairesi’ne sürüldü.

Nasuhi Güngör, mahkeme kararına rağmen TRT Türk’teki görevine devam ederken yeniden daire başkanı olması için yeni formüller üretildi. Cumhuriyet’in edindiği bilgilere göre TRT’de kameraman kökenli Abdullah Başpınar’a bir haftalığına Haber ve Spor Yayınları Dairesi Başkanlığı verildi. Bu sırada TRT yönetimi 657 sayılı Devlet Memurları Yasası’na aykırı bir yönetmelik hazırladı. “Özel sektörde geçen sürenin tamamının memuriyette geçerli olacağına ilişkin” yönetmelik 14 Mayıs Çarşamba günü, yani Soma’daki kazanın hemen ardından Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girdi.

Böylece; 657 sayılı Devlet Memurları Yasası’nın ilgili maddesinde yer alan “Basın kartı sahibi olup da memuriyete girenlerin; hizmet yılının dörte üçü hesaplanır; hesaplanan yıl sayısı, maksimum 6 yıl ile sınırlandırılır” hükmüne aykırı hareket edildi.

Nasuhi Güngör halen Haber ve Spor Yayınları Dairesi Başkanı olarak; TRT Spor, TRT Haber ve TRT Türk kanallarını yönetiyor. Ancak oturduğu koltukta; hukuken suç işliyor.

Tüm bu formüllerin ardından görevine dönen Nasuhi Güngör’ün TRT Türk’te 2013 yılında yaklaşık 45 milyon TL’lik bir bütçe kullandığı öğrenildi. 2014 yılı için TRT Türk, TRT Spor ve TRT Haber’in toplam bütçelerinin ise 250 milyon TL’yi bulduğu belirtiliyor.

Güngör ve onun atamasında imzası olan TRT yönetiminin, kendileri hakkında yapılan suç duyuruları nedeniyle önümüzdeki hafta ifade verecekleri öğrenildi. İlgili devlet memurları yasasına göre yasaya uymayan yönetmelik çıkarmak “1 ile 3 yıl arasında” hapis cezası gerektiriyor.

Kaynak: Haber Kaynağı
  • Yorumlar 0
  • Facebook Yorumları 0
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
    Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2013 Baro Türk - Türk Hukuk Merkezi | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim