• BIST 89.908
  • Altın 145,155
  • Dolar 3,6217
  • Euro 3,9113
  • İstanbul 10 °C
  • Ankara 14 °C

YSK, TRT'nin Tarafsız Olmadığını Doğruladı

YSK, TRT'nin Tarafsız Olmadığını Doğruladı
Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK), seçim döneminde ihlal yapıldığı gerekçesiyle hazırladığı 262 raporu Yüksek Seçim Kurulu'na (YSK) gönderdi.

YSK, bu raporlardan 164'ünü karara bağladı. Seçimlerde hakkında en çok rapor hazırlanan kanalın TRT, en çok ceza verilen kanalın ise TGRT olduğu belirlendi.

Raporların 19'u ‘tarafsızlık, gerçeklik ve doğruluk' ilkelerinin ihlal edilmesi, 40'ı ise AKP reklamlarında kullanılan Türk bayrağı ve dini ibareler nedeniyle hazırlandı.  

Seçim döneminde bazı kanallara verilen cezalar şöyle:  TRT'ye 19 rapor, 5 uyarı, 2 program durdurma; Halk TV'ye 17 rapor, 4 uyarı, 22 program durdurma; Kanal 24'e 11 rapor, 13 uyarı, 55 program durdurma; TV Net'e 10 rapor,  6 uyarı, 11 program durdurma; A Haber'e 8 rapor, 10 uyarı, 27 program durdurma; TGRT'ye 10 rapor, 9 uyarı, 70 program durdurma. Öte yandan, YSK, seçim sonuçlarını erken yayınlayan 65 kanala  2'şer kez program durdurma cezası da verdi. Seçim sonuçlarının 21.00'de açıklanması gerekiyordu. Bu kanallar ise 19.30-21.00 saatleri arasında seçim sonucu açıklamaya başlamışlardı. Cezalar gelecek haftadan itibaren uygulanacak. Aralarında haber ve genel eğlence kanallarının bulunduğu 65 kanalda ana haber bülteninden sonra bir buçuk saat süreyle programlar duracak.

Kaynak: Haber Kaynağı
  • Yorumlar 0
  • Facebook Yorumları 0
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
    Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2013 Baro Türk - Türk Hukuk Merkezi | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Haber Scripti: CM Bilişim